Praktijkvoorbeeld hoortoestel

‘‘De tv moest steeds harder, mijn man klaagde erover’


Thea Zwart vermoedt dat ze slechthorend is. In drukke situaties kan ze mensen minder goed verstaan. Ook zet ze de tv steeds harder. Haar echtgenoot klaagt over dat laatste. Op een dag is de maat vol. “Ik mocht van Eric mijn favoriete tv-programma niet kijken als ik niet zou beloven de volgende dag een audicien te bezoeken. Pas toen besefte ik dat hij ook last had van mijn slechthorendheid.”

Hooroplossing voor media

Naar de audicien

Begin juli gaan Thea en Eric samen naar Struijk Audiciens in Den Bosch. De Bossche legt de vervelende situatie voor aan de audicien. Ze vertelt dat ze graag een hoortest wenst en zelf geen enkele ervaring heeft met hooroplossingen. “Ik kies overigens wel bewust voor Struijk Audiciens. Mijn zus en buurvrouw zijn namelijk erg te spreken over de service. Ik wil net als zij geen enkele concessie doen als het gaat om kwaliteit. Iedereen noemt zich voortaan maar hoorspecialist, maar goed advies krijg je echt niet overal.”

Een luisterend oor

Uit de hoortest blijkt dat Thea inderdaad gehoorverlies heeft. “En in die mate dat u in aanmerking komt voor een hoortoestel”, legt Rudi Struijk, oprichter van Struijk Audiciens, uit. Thea vindt bij de audicien niet alleen een luisterend oor, ze krijgt ook de kans om meerdere gehooroplossingen voor haar probleem te testen.

“U kunt zo in uw eigen situatie beoordelen welk hoortoestel meerwaarde geeft. En de oplossing kiezen die het best bij uw gehoorprobleem past”, legt hij uit.

Thea krijgt direct verschillende toestellen mee naar huis. Een gehoorapparaat waarvoor ze via haar zorgverzekering 75% vergoeding kan krijgen en eentje met de allernieuwste technieken. “Die vergoedt mijn verzekeraar niet, maar wil ik wel graag proberen. Ik ben erg blij dat ik deze toestellen mag vergelijken, zodat ik weet wat ik straks koop”, vertelt Thea.

Ongemak is verdwenen

Na een paar weken komt Thea terug bij haar audicien: “Ik heb de hoortoestellen overal geprobeerd: bij de tv, op straat, bij mijn bridgeclub en in het theater. Hierdoor kon ik testen of het toestel in alle situaties goed voor mij werkt. Bij beide toestellen is mijn ongemak verdwenen. Bizar dat je opeens weer zo goed kunt horen door zo’n klein apparaatje.”

Rudi Struijk is blij dat haar gehoorprobleem opgelost kan worden met een hoortoestel. Aangezien Thea geen voorkeur heeft voor een van beide toestellen, raadt hij haar aan het hoortoestel te kopen waaraan de zorgverzekeraar meebetaalt. “Ja. Dat is goed. Een groot verschil tussen beide hoortoestellen merkte ik namelijk niet. Ik ben vooral erg blij dat ik een weloverwogen besluit in mijn eigen situatie heb kunnen maken. En dat ik dankzij het eerlijke advies van Struijk Audicien niet te veel betaal voor mijn hooroplossing”, zegt Thea.

Bizar dat je opeens weer zo goed kunt horen door zo’n klein apparaatje
Thea Zwart

De tijd nemen voor je cliënt!

Rudi Struijk benadrukt hoe belangrijk het is om de tijd te nemen om iemands zorgvraag echt op te lossen. “Onze cliënt heeft een hoorprobleem en wil geholpen worden. Wij moeten zorgen voor een oplossing. Onze kennis en ervaring zetten wij in om het probleem te verhelpen. Vaak betekent dat een hoorapparaat. Maar soms is het probleem daarmee nog niet helemaal verholpen. Als je eerlijk adviseert en echt zoekt naar de oplossing, blijven klanten graag bij je komen.”

Een verademing

Thea Zwart is zeer tevreden over de service vanuit Struijk Audiciens: “Anderen zeiden het ook al, maar nu kan ik zelf ook deze hoorspecialist aanbevelen. Ik heb echt een oplossing op maat gevonden. Met eerlijk advies. En het is heel prettig om de tv in een normale geluidsstand weer goed te kunnen verstaan.” Eric bevestigt dat laatste. “Een oplossing waar we beiden gelukkig mee zijn”, knipoogt hij.

Ook een hoortoestel?

Maak direct een afspraak bij Struijk Audiciens in één van onze vestigingen.