Praktijkvoorbeeld gehoorapparaat

‘Een wereld van verschil. Ik weet niet wat ik hoor’

Jaap Krul draagt al jaren een hoortoestel. Zijn slechthorendheid is daarmee nagenoeg verholpen. In drukke situaties met een moeilijke akoestiek heeft hij echter nog steeds moeite met geluid. Als hij in het bos loopt heeft hij ook steeds meer moeite om de vogels goed te horen fluiten.

Nieuwe hoortoestellen

Dat Krul via zijn zorgverzekering weer in aanmerking komt voor een vergoeding voor een hoortoestel is voor hem reden om eens bij een échte hoorspecialist te rade te gaan. Begin januari loopt Jaap Krul bij Struijk Audiciens in Den Bosch binnen. De Bosschenaar legt uit dat hij een nieuwe hoortest wenst. Hij heeft hierbij een duidelijke wens: De oplossing moet beter zijn dan de vorige toestellen die hij elders kocht. “Ik ben intussen een ervaren hoortoesteldrager. In het begin is alles een verbetering. Als ik eerlijk ben, besef ik nu pas dat er veel verschil zit tussen hooroplossingen. En audiciens.”

Deskundig advies

Krul vindt bij Struijk Audiciens niet alleen een luisterend oor en deskundig advies, maar ook de kans om meerdere toestellen te testen. Hij kan zo het toestel kiezen dat het best bij zijn gehoorprobleem past. “Bij Struijk Audiciens mocht ik een poosje de zwaarste categorie uittesten. Hoortoestellen zijn er in 5 categorieën. Hoe hoger de categorie, hoe hoger het prijskaartje, zo heeft de zorgverzekeraar bepaald. Ik merkte alleen geen verbetering en heb hierop een ander merk getest. Ook dit werkt niet. Hierop heb ik een toestel buiten de verzekeringscategorieën geprobeerd. Eentje met nieuwere techniek. Een geavanceerder toestel. Hiermee vond ik wel de oplossing voor mijn probleem. Geluid ervaar ik weer als rustig en ik blijf spraak goed verstaan.” Bijkomend voordeel is dat Krul de toestellen kan koppelen aan zijn mobiele telefoon, zodat telefoongesprekken rechtstreeks op zijn hoortoestel binnenkomen. Ook kan hij via een app zijn hoortoestellen bedienen.

De tijd nemen voor je cliënt!

Rudi Struijk, oprichter van Struijk Audiciens, benadrukt hoe belangrijk het is om de tijd te nemen om iemands zorgvraag echt op te lossen. “Onze cliënt heeft een hoorprobleem en wil geholpen worden. Wij moeten zorgen voor een oplossing. Onze kennis en ervaring zetten wij in om het probleem te verhelpen. Vaak betekent dat een hoorapparaat. Maar soms is het probleem daarmee nog niet helemaal verholpen. Als je eerlijk adviseert en echt zoekt naar de oplossing, blijven klanten graag bij je komen.”

“Was ik maar eerder naar hier gekomen. Ik kan iedereen deze hoorspecialist aanbevelen. Er is een wereld voor me open gegaan”

Een verademing

Jaap Krul is zeer tevreden over de aangereikte hulp vanuit Struijk Audiciens: “Was ik maar eerder naar hier gekomen. Ik kan iedereen deze hoorspecialist aanbevelen. Er is een wereld voor me open gegaan. Het is een verademing om in druktes toch rustig en comfortabel het geluid binnen te krijgen. Ik weet niet wat ik hoor!” 

Benieuwd naar wat Struijk voor u kan betekenen? Bel dan naar een van de vestigingen.