Delen

Zo zet Struijk Audiciens zich in voor betere hoorzorg 

De Consumentenbond heeft onlangs enkele zorgen geuit over de werkwijze van audiciens. Helaas klopt de situatie, zoals die nu geschetst wordt, niet helemaal. En hoewel het artikel enige tekortkomingen in de branche belicht, blijkt ook uit de bevindingen dat zelfstandige audiciens, zoals Struijk Audiciens, vaak beter presteren dan de grotere ketens. 

Transparantie, betrouwbaarheid en een persoonlijke aanpak staan hoog in het vaandel bij Struijk Audiciens. U ziet dit terug in alles wat we doen. Onze prijzen? Die zijn duidelijk en eerlijk, en u kunt ze zo vinden op onze website en webshop. Maar ook in ons proces zijn we graag zo transparant mogelijk. 

Wij vertellen u graag meer over hoe onze kernwaarden ons werk beïnvloeden en wat ze betekenen voor uw hoorzorg ervaring bij Struijk Audiciens. 

Zorgen om hoorzorg 

Het artikel van de Consumentenbond belicht tekortkomingen in de hoorzorg branche, zoals het gebrek aan transparantie over prijzen en vergoedingen, het advies van audiciens om duurdere hoortoestellen aan te bevelen voor hogere winsten, en de verouderde hoortoestellendatabase die keuzevrijheid beperkt. Verder is er inconsistentie in het volgen van het Hoorprotocol en een gebrek aan openheid over het assortiment, wat samen leidt tot verwarring en beperkte opties voor consumenten.

Zo maakt Struijk Audiciens het verschil 

Struijk Audiciens werkt op verschillende manieren aan transparante hoorzorg. Enerzijds door onze website: www.struijk-audiciens.nl en webshop: www.struijk-online.nl steeds te voorzien van belangrijke informatie over een verminderd gehoor en wat daarmee samenhangt. Maar ook door volledige transparantie te bieden in ons proces, van eerste afspraak, tot het aanmeten van het juiste hoortoestel en bijbehorende nazorg. 

Transparant en gestandaardiseerd proces volgens het Hoorprotocol en de Amsterdamse vragenlijst

Bij Struijk Audiciens gebruiken we het Hoorprotocol en de Amsterdamse Vragenlijst om u altijd de beste hoorzorg te bieden. Deze tools helpen ons om uw gehoor grondig te testen en alles te weten te komen over uw situatie en behoeften. 

Ons proces is duidelijk en transparant en helemaal in lijn met het Hoorprotocol: 

  1. Intake: Een gedetailleerde intake waarbij de audicien de gehoorproblemen, de impact op het dagelijks leven en de specifieke behoeften en wensen van de cliënt in kaart brengt. Hierbij zetten we altijd de Amsterdamse vragenlijst in. 
  2. Audiometrie: Het meten van het gehoorverlies door middel van verschillende gehoortests.
  3. Advies en selectie: Op basis van de anamnese en audiometrie adviseert de audicien een of meerdere hoortoestellen.
  4. Proefperiode: De cliënt krijgt de kans om het geadviseerde hoortoestel uit te proberen in hun dagelijkse omgeving.
  5. Evaluatie en aanpassing: Na de proefperiode volgt een evaluatie waarbij de instellingen van het hoortoestel zo nodig worden aangepast om optimale hoorresultaten te bereiken.

Duidelijkheid over prijzen en vergoedingen

Ook als het om de prijs gaat, zijn wij zo transparant mogelijk. Niet voor niets vindt u altijd alle prijzen van hoortoestellen en accessoires op onze website en webshop; wij begrijpen heel goed dat u precies wilt weten wat u kunt verwachten. Ook over mogelijke vergoedingen informeren we u graag zo goed mogelijk. Zijn er nieuwe ontwikkelingen, prijswijzigingen of belangrijke veranderingen in vergoedingen? Dan werken wij onze informatie natuurlijk altijd zo snel mogelijk bij. 

Eerlijk advies 

Wij verkopen hooroplossingen, afgestemd op de unieke behoeften van elke klant. Het kritiekpunt van de consumentenbond, dat audiciens liever duurdere hoorapparaten zouden verkopen, willen wij graag toelichten. Als u een hoortoestel zoekt dat vergoed wordt, dan helpen we u daar natuurlijk graag mee. Maar soms zien we dat een ander, wat duurder hoortoestel, uw gehoorprobleem veel beter kan verhelpen.

We vinden het belangrijk dat u dit weet, zodat u zelf kunt kiezen wat u het liefst wilt. Uiteindelijk beslist u zelf. En maakt u zich geen zorgen: met de (verplichte) proefperiode kunt u het hoortoestel eerst rustig uitproberen. U zit nergens aan vast totdat u helemaal tevreden bent. Bij Struijk Audiciens staat uw gehoor altijd op de eerste plaats.

De rol van zorgverzekeraars in goede hoorzorg 

Zorgverzekeraars spelen een cruciale rol in de kwaliteit van de hoorzorg die audiciens kunnen bieden. Zij bepalen welke hoortoestellen vergoed worden en onder welke voorwaarden. Dit heeft direct invloed op de keuzes die audiciens aan hun cliënten kunnen voorstellen. 

Soms betekent dit dat bepaalde geavanceerde hoortoestellen niet volledig vergoed worden door uw verzekering, wat betekent dat als u voor zo’n toestel kiest, u mogelijk meer (of alles) moet bijbetalen. Uw audicien doet zijn best om u de best mogelijke zorg te bieden binnen de richtlijnen die door de verzekeraars worden opgesteld. Echter, de keuzes kunnen soms beperkt zijn door deze financiële kaders, en dat kan de reden zijn dat uw audicien u adviseert om te kiezen voor een hoortoestel dat buiten de vergoeding van uw zorgverzekering valt. 

Zelf ervaren hoe het hoort? 

Wilt u zelf ervaren hoe Struijk Audiciens zich inzet voor betere hoorzorg? Wij nodigen u van harte uit om langs te komen en persoonlijk kennis te maken met onze aanpak. Bij ons kunt u rekenen op een helder, transparant proces en eerlijk advies, altijd afgestemd op uw persoonlijke behoeften. Bezoek onze website of een van onze vestigingen, en ontdek hoe wij het verschil maken in hoorzorg. Uw gehoor is onze prioriteit, en wij zijn pas tevreden als u dat ook bent.